MISTERI JOHN LENNON & TSHIRT BERNILAI RM68,000

John Lennon atau nama sebenarnya John Winston Ono Lennon lebih dikenali sebagai pemain rhythm gitar kepada band The Beatles. Beliau dilahirkan pada 19 oktober 1940 di Liverpool, United Kingdom.

Beliau mati akibat dibunuh pada malam hari 8 desember 1980 oleh seorang peminatnya yang baru saja mengambil gambar & tanda tangannya pada petang tersebut. Pembunuhnya Mark David Chapman telah dihukum penjara sehingga ke hari ini. Motif pembunuhan dikatakan ialah untuk menjadi terkenal & mendapat perhatian semua orang.
Diatas adalah gambar pembunuh John Lennon iaitu Mark David Chapman.
Dan ini pula gambar terakhir John Lennon yang telah diambil oleh si pembunuh.



Pemuzik tersohor John Lennon juga Suami kepada Yoko Ono ini juga adalah pemilik kepada restoran "HOME"
 Apa yang menarik adalah beliau kerap kali memakai tshirt yang mempunyai logo restoran miliknya setiap kali melakukan persembahan dalam masa yang sama ingin mempromosikan restoran tersebut.



Antara fakta yang menarik adalah tshirt ini membuatkan kebanyakan peminatnya tertarik sehingga ke hari ini. Dan dikatakan tshirt ini pernah terjual dengan harga USD16,400 atau bersamaan dengan RM68,000.

Dikatakan juga logo home ini juga direka khas untuk dihadiahkan kepada John atas menamaan & pembukaan restoran tersebut.




No comments

Powered by Blogger.